صمدی، معصومه

تبیین تحلیلی مشارکت در مدارس از منظر زیرنظام راهبری و مدیریت سندتحول بنیادین آموزش و پرورش

پژوهش حاضر با هدف"اعتبارسنجی ابعاد، مولفه ها و شاخص های مشارکت مدارس در اجرای زیرنظام راهبری و مدیریت سند تحول بنیادین آموزش و پرورش"، اجرا گردید. پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر داده‌ها آمیخته اکتشافی و از نظر ماهیت و نوع مطالعه، بر مبنای نظریه داده بنیاد و به روش پیمایشی مقطعی انجام شده است.

واکاوی مفهوم سبک زندگی درفرهنگ ایرانی اسلامی، همسویی آن با ساحت های شش گانه تربیت در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش

هدف از انجام این پژوهش واکاوی مفهوم سبک زندگی ایرانی – اسلامی، اعتبار بخشی  و بررسی همسویی آن با ساحت های شش گانه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش (1390) است . برای دست یابی به اهداف پژوهش، ارتباطات انسان در عرصه های چهارگانه با خود، خدا، دیگران و طبیعت در فرهنگ ایرانی– اسلامی، بررسی اعتبار ارتباط های حاصل شده توسط متخصصان، و بررسی همسویی ارتباطات انسان در عرصه های چهارگانه با اسناد تحولی آموزش و پرورش  مورد بررسی قرار گرفت.