برنامۀ درسی سواد حقوقی دورۀ متوسطه: یک مطالعۀ ترکیبی
ارسال در تاریخ س, 1399/07/22 - 12:57آموزش حقوق و سواد حقوقی راه حل عملی برای تقویت و تحکیم پایههای زندگانی اجتماعی است. اگر مردم به حقوق و وظایف خود آگاهی داشته باشند، اجرای عدالت و تعادل منافع مختلف در جامعه بسیار آسانتر خواهد بود. پژوهش حاضر با رویکرد ترکیبی، از نوع اکتشافی متوالی و مدل طبقهبندی اجرا شد. بخش کیفی با استفاده از روش مطالعۀ موردی کیفی، و بخش کمّی با استفاده از روش توصیفی پیمایشی انجام گردید. مشارکتکنندگان در بخش کیفی، اعضای هیئت علمی رشتههای حقوق و روانشناسی تربیتی، و اعضای گروه درسی علوم اجتماعی دفتر تألیف کتابهای درسی متوسطه وزارت آموزش و پرورش بودند.