میرزابیگی، نازنین

ایدئولوژی، برنامه ی درسی و جامعه شناسی نوین آموزش: بررسی کتاب مایکل اپل

“ایدئولوژی و برنامه ی درسی” اثر ماندگار منتقد فرهنگی برجسته، مایکل اپل است که با هدف ارزیابی آموزش با نگاهی انتقادی و افشای روابط میان دانش، تدریس و قدرت، نگارش شده است. کتاب پیش رو دربردارنده ی متون انتقادی و توصیفی نسبت به این اثر ارزشمند از اساتید مطرح در حوزه های مختلف جامعه شناسی آموزش است.  یکی از  مهم‌ترین تأثیرهای ایدئولوژی و برنامه‌ی درسی، انتقالِ تمرکز مطالعات آموزش انتقادی از دغدغه‌ی نسبتاً محدود "محتوا"ی برنامه‌ی درسی به تحلیل صورت یا فرمِ آن بود.