بررسی تطبیقی رویکرد توسعهمحور اسناد فرادستی نظام آموزش و پرورش ایران و ترکیه
ارسال در تاریخ س, 1400/02/21 - 14:18هدف پژوهش حاضر، مقایسة تطبیقی رویکرد توسعهمحور، دو سند فرادستی آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ترکیه بوده و روش پژوهش تحلیل محتوا است. برای این منظور دو سند «2023 آموزش ملی» (ترکیه) و « تحول بنیادین آموزش و پرورش» (ج ا ایران) بررسی شد. از ابتدای مطالعة هر سند، فعالیت کدگذاری باز و محوری صورت گرفته و اشتراکات و افتراقات اسناد احصاء شد. قابلیت اعتماد از طریق بازکدگذاری پژوهشگر و بازکدگذاری توسط کدگذار دیگر بررسی و تأیید شد.