پاینار، ویلیام

دستنامه بین الملی پژوهش برنامه درسی

برنامه درسی تطبیقی را می توان در قالب جریانی نوظهور در حوزه مطالعات برنامه درسی دید و فهم کرد. این جریان نوظهور همان بین المللی سازی مطالعات برنامه درسی است که به صورت ویژه در دو دهه ی اخیر توسط ویلیام پاینار مطرح شده است. به عبارت دیگر پیام بین المللی سازی مطالعات برنامه درسی این است که در عالم دانش و آگاهی، زمان برخورد ارباب و رعیت گونه به سر آمده و همه صداها (تجارب، ایده ها، اندیشه ها و دیدگاه ها) نه تنها باید به گوش همگان برسد بلکه باید تقویت نیز بشود.