نویسنده در کتاب حاضر بر این باور است که اهمیت رهبری مؤثر و مدیریت برای عملیات موفقیتآمیز مدارس و دانشگاهها به شکل گستردهای در قرن بیست و یکم مورد توجه قرار گرفته است. این نظریه در حال رشد وجود دارد که کیفیت رهبری و مدیریت، زمانی مهم است که مدارس بخواهند بهترین نتایج را برای دانشآموزان و سهامداران مدرسه ایجاد کنند. تقدیر مداوم از نقش حیاتی معلمان و همچنین درک نیاز به مدیران دارای مهارت، مدارس و دانشگاهها را به شکوفایی در حد انتظار میرساند. فهرست مطالب:
فصل اول: رهبری و توسعه مدیریت فصل پنجم: آماده سازی و پشتیبانی رهبران در کشورهای توسعه یافته
فصل دوم: مدل های رهبری آموزشی فصل ششم: دانشکده ملی برای رهبری مدرسه
فصل سوم: اهمیت رهبری توسعه فصل هفتم: آماده سازی و حمایت از رهبران آموزشی در کشورهای توسعه یافته
فصل چهارم: برنامه آموزشی توسعه رهبری فصل هشتم: تاثیر توسعه رهبری