پیچیدگی و سرعت تغییرات در جامعه مبتنی بر دانش، مدیران را ناگزیر میسازد تا با تدوین استراتژیهای مناسب، سازمان خود را
در تعامل مؤثر با این تغییرات قرار دهند و تحولاتی را در عناصر عمده خود ایجاد کنند. در این میان سازمانهای آموزشی باید
بیش از سایر سازمانها تلاش کنند تا نسبت به خلق دورنماهای روشن و استانداردهای معین در قالب برنامههای استراتژیک اقدام
و سیاستها و روشهای خود را با نوسانات و تحولات اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی هماهنگ کنند. بر این اساس کتاب
حاضر میتواند بستر مناسبی را برای شروع برنامه ریزی استراتژیک در سازمانهای آموزشی فراهم سازد.
فهرست مطالب:
فصل اول:
مفهوم برنامه ریزی استراتژیک فصل چهارم: جمعیت شناسی فصل هفتم: فرایند برنامه ریزی استراتژیک
فصل دوم:
تصمیم گیری استراتژیک فصل پنجم: مدلهای برنامه ریزی استراتژیک فصل هشتم: تضمین کیفیت
فصل سوم:
محیط شناسی فصل ششم: اصول برنامه ریزی استراتژیک