کتاب نظارت آموزشی کلاس درس محور براساس چرخه چند مرحلهای نظارت بالینی تدوین شده است. این چرخه شامل ایجاد آمادگی، نشست قبل از مشاهده، مشاهده تدریس، تحلیل و تفسیر دادهها (تشخیص)، نشست بعد از مشاهده (برنامه ریزی برای رشد و بالندگی حرفهای معلم، ارزشیابی جامع فرایند و پیگیری رشد و بالندگی معلم میشود که هر کدام، علاوه بر مفاهیم نظارت آموزشی و نظارت بالینی فصلی از کتاب را به خود اختصاص میدهند و در نهایت, تعارض که ویژگی کار جمعی است، توضیح داده و توصیههایی برای مدیریت آن داده شده است. مخاطبان اصلی کتاب نظارت آموزشی کلاس درس محور، مدیران مدارس و کسانی که میخواهند مدیر مدرسه شوند، ناظران آموزشی، گروههای آموزشی، معلمان، کارشناسان آموزشی، برنامه ریزان و سیاستگذاران رشد حرفهای معلمان، دانشجومعلمان و همچنین افرادی که در جامعه دانشگاهی درگیر برنامههای مدیریت آموزشی در مدارس هستند، میباشند.