در این کتاب ادعا شده است که دو شایستگی مهم که باید در مدارس مورد عنایت قرار گیرد، تربیت شایستگی تفکر و کارآفرینی توأم با اخلاق و ایمان است. تربیت نسلی فکور و کارآفرین در اسناد تحولی آموزش و پرورش مورد تأکید قرار گرفته است. در عین حال با سیاستهای توسعه کشور بویژه اقتصاد مقاومتی در ارتباط است. لذا تربیت روحیه کارآفرینی به عنوان یک رویکرد باید در برنامههای درسی و فرهنگی مدارس مورد توجه قرار گیرد تا عملاً کشور براساس این سیاست در سالهای آینده بهتر مدیریت شود. لازمه تحقق این رویکرد برگزاری دورههای آموزشی و نشستهای تخصصی برای برنامهریزان درسی، مدیران و معلمان مدارس است تا بتوانند این رویکرد را عملاً در مدارس نهادینه کنند.
این کتاب در 5 فصل تنظیم شده است.
- تأملی بر مفهوم تربیت
- تأملی بر مفهوم تعقل و تفکر
- تأملی بر مفهوم کارآفرینی در مدرسه
- تأملی بر ویژگیها و مهارتهای کارآفرینی در مدرسه
- چگونگی آموزش کارآفرینی در مدرسه
سال نشر:
1398
ناشر:
مولف: