
درک مطلب عالیترین سطح در فرایند خواندن است و نقشی محوری در یادگیری و موفقیت تحصیلی ایفا میکند. عوامل متعددی در دستیابی به مهارتهای درک مطلب اثرگذارند که این کتاب به آنها میپردازد. (به جز عوامل درونی و ارثی) مخاطبان این کتاب هم دانشآموزان عادی و هم مبتلایان به مشکلات یادگیری هستند. کتاب بر روشهای آموزش درک مطلب بین دانشآموزان ناتوان در یادگیری و دچار مشکل در خواندن متمرکز است. البته بر تمرینهای خاصی که بر اساس پژوهشها تدوینشدهاند نیز تأکید ویژه دارد. همچنین، توصیفی از بنیانهای دانشی در حوزههای مرتبط با درک مطلب عرضه میکند و راهبردهایی برای معلمان در کار با دانشآموزان را دربردارد.
سال نشر:
1397
ناشر:
مترجم: