برنامه درسی بین رشته ای در آموزش عالی (مبانی، اصول، رویکردها و الگوها)

رویکرد بین‌رشته‌ای در برنامه‌های درسی دانشگاهی زمانی اهمیت و اعتبار یافت که فعالیت‌های رشته‌ای و تخصص‌گرا در شناخت و فهم درست مسائل و واقعیت‌های پیچیده کارایی خود را از دست دادند. بر این اساس دانشمندان و پژوهشگران عرصه‌های مختلف علوم انسانی، اجتماعی، طبیعی و فناوری با تشریک مساعی و بهره‌گیری از شیوه‌های گوناگون تلفیق به پژوهش پرداختند. بدون تردید، گره‌گشایی درعرصه واقعیت‌های حیات بشر بدون استفاده از جهت‌گیری و روش‌های بین‌رشته‌ای امکان‌پذیر نخواهد بود.کتاب حاضر برای دانشجویان رشته‌ علوم تربیتی (برنامه‌ریزی درسی ) در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری به عنوان منبع اصلی دروس «نظریه‌های برنامه درسی» و «برنامه‌ریزی درسی» تالیف شده است.

سال نشر: 
1396