یکی از جنبه های حیاتی سازمان ها پرداختن به حوزه آموزش و یادگیری جهت توسعه شایستگی ها و مهارت های کارکنان و کلیه ذی نفعان برای رشد و توسعه شاخص های کلیدی سازمان متبوع می باشد. کتاب حاضر ضمن توسعه مدل ها، ابزارها و روش های آسیب شناسی و عارضه یابی آموزشی پیشین، کانون توجه خود را به تغییر در شاخص های فنی و عملیاتی و توجه به ارائه مثال های عینی و اجرا شده قرار داده تا مدیران و کارشناسان منابع انسانی، بهسازی، توسعه و آموزش و یادگیری با مراجعه و مطالعه این اثر، فرآیند آسیب شناسی آموزش و یادگیری منابع انسانی را با رویکردی عملیاتی و مناسب برنامه ریزی و سازماندهی نمایند.
فهرست مطالب :
بخش اول : الگوها و مبانی نظری آسیبشناسی آموزش و بهسازی منابع انسانی
فصل اول- مبانی آموزش و بهسازی منابع انسانی
فصل دوم – الگوهای آسیبشناسی آموزش و بهسازی منابع انسانی
فصل سوم – ارزیابی الگوهای آسیب شناسی آموزشی
فصل چهارم – اصول آسیب شناسی آموزشی
فصل پنجم - انواع سازمانها و سناریوهای آسیبشناسی آموزش و بهسازی آنها
فصل ششم- منابع تعیین شاخص¬ها و نشانگرهای آسیبشناسی آموزش و بهسازی منابع انسانی
فصل هفتم- روشها و فنون آسیبشناسی آموزش و بهسازی منابع انسانی
فصل هشتم - ترسیم وضعیت موجود شاخص¬های تعیین شده در سازمان
فصل نهم- تعیین برنامه¬های بهبود و تدوین پروفایل برنامه های بهبود
فصل دهم- اولویت بندی برنامه¬های بهبود
بخش دوم : نمونههای عملی آسیبشناسی آموزشی در سازمانها
فصل یازدهم - نمونه عملی آسیب شناسی آموزشی صنایع بزرگ
فصل دوازدهم - نمونه عملی آسیب شناسی آموزشی سازمانهای مدیریت خدمات شهری
فصل سیزدهم - نمونه عملی آسیب شناسی آموزشی سازمانهای مدیریت خدمات آموزشی ورزشی
فصل چهاردهم - نمونه عملی آسیب شناسی آموزشی سازمانهای خدمات اجتماعی
فصل پانزدهم - نمونه عملی آسیب شناسی آموزشی سازمانهای بخش مالی و اعتباری