آییژ

هویت های برنامه درسی شرحی بر نظریه های استادان برنامه درسی (در دوران کلاسیک، نوفهم گرایی، پسا نوفهم گرایی)

کتاب هویت های برنامه درسی که در حقیقت ویراست جدید کتاب به سوی هویت های جدید برنامه درسی است تلاش کرده است که تحولات حوزه برنامه درسی را به تصویر بکشد. دلیل تغییر نام، پرداختن و توجه کتاب به کلیه نظریه پردازان حوزه مطالعات برنامه درسی به جای توجه صرف به نظریه ها و هویت های جدید است. اثر قبلی تنها به نظریه های حوزه نوفهم گرایی پرداخته بود. در اثر جدید، کلیه دوران های برنامه درسی شامل کلاسیک، نوفهم گرایی و پسانوفهم گرایی مد نظر قرار گرفته است.

فهرست موضوعی مطالب:

آسیب شناسی آموزش و بهسازی منابع انسانی: رویکرد کاربردی و عملیاتی

یکی از جنبه های حیاتی سازمان ها پرداختن به حوزه آموزش و یادگیری جهت توسعه شایستگی ها و مهارت های کارکنان و کلیه ذی نفعان برای رشد و توسعه شاخص های کلیدی سازمان متبوع می باشد. کتاب حاضر ضمن توسعه مدل ها، ابزارها و روش های آسیب شناسی و عارضه یابی آموزشی پیشین، کانون توجه خود را به تغییر در شاخص های فنی و عملیاتی و توجه به ارائه مثال های عینی و اجرا شده قرار داده تا مدیران و کارشناسان منابع انسانی، بهسازی، توسعه و آموزش و یادگیری با مراجعه و مطالعه این اثر، فرآیند آسیب شناسی آموزش و یادگیری منابع انسانی را با رویکردی عملیاتی و مناسب برنامه ریزی و سازماندهی نمایند.

نظریه های یادگیری و آموزش

نظریه‌های یادگیری به‌طور بنیادی با تصوری که از ذهن انسانی دارند، مکانیزم یادگیری را تبیین و تفسیر می‌کنند و بر اساس آن سعی در هدایت و کنترل روش‌های تدریس دارند و به معلمان می‌گویند که تدریس را با گفتن شروع کنند یا با طرح مسأله و سؤال. در کتاب حاضر به تشریح نظریه‌های یادگیری پرداخته شده است. نگارنده بر این عقیده است که با بهره‌گیری از اصول مشترک نظریه‌ها و ایجاد تلفیق بین اصول دیدگاه‌های مختلف با توجه به شرایط و زمینه‌های اجتماعی، تربیتی و مهارتی معلمان می‌توان در بهبود یادگیری کوشید.