راهنمای عمل مربیان پیش دبستانی: با رویکرد مبتنی بر برنامه درسی ملی

در طراحی و انتخاب محتوا برای کودکان باید از این واقعیت پیروی شود که علایق کودکان مانند توانایی‌هایشان با توجه به سن، محیط و صفات روان شناختی متنوع می باشد. بنابراین توجه به تفاوت‌های فردی و نقش‌های جنسیتی از طریق انعطاف بخشی در تهیه فرصت‌های یادگیری و همین طور انطباق آن‌ها توسط مربیان مراکز پیش‌دبستانی باید موردتوجه قرار گیرد.

مربیان وعلاقه مندان به حوزۀ پیش دبستانی در جهت تهیه محتوای مناسب آموزشی برای کودکان این دوره براساس برنامه درسی ملی (مصوب1391)، باید باسه قلمرو موضوعی زیر آشنایی داشته باشند:

-  باچارچوب، انتظارات یا آنچه کودکان ضروری است یاد بگیرند

-  با ویژگی های کودکان دورۀ پیش دبستانی از حیث توانایی ها ومحدودیت ها برای یادگیری

-  با چگونگی شیوه های مختلف تهیۀ محتوای مناسب آموزشی

این کتاب برهمین اساس و به منظور آشنایی مربیان وعلاقه مندان با چگونگی فرایند تهیه محتوای آموزشی در سه بخش تهیه شده است:

 بخش اول: آشنایی با برنامۀ درسی دورۀ پیش دبستانی

بخش دوم:  آشنایی با ویژگی های کودکان دورۀ پیش دبستانی

بخش سوم آشنایی با شیوه های تهیۀ محتوا

سال نشر: 
1398