در رویکردهای نوین به فرایند آموزش ــ یادگیری، فعالیتهای آموزشی معلمان از ارائه یکسویه اطلاعات به شاگردان، به فراهمسازی محیطهای مناسب برای تسهیل یادگیری آنان تغییر کرده است. رسانههای آموزشی- یادگیری، وسیلههایی برای برقراری ارتباطاند که نقشی اساسی در تبادل آراء و اطلاعات بین یادگیرندگان و معلمان، یادگیرندگان با یکدیگر و یادگیرندگان با محتوای درس ایفا میکنند. در این راستا، کتاب حاضر در دستیابی به هدف «فراهمسازی زمینه شکلگیری شناخت، توانایی و علاقه در زمینه طراحی و تولید، انتخاب و کاربرد رسانههای آموزشی ــ یادگیری»، مددکار معلمان، استادان و سایر علاقهمندان به مسائل مربوط به رسانههاست.
مقدمه
فصل اول: کلیات
فصل دوم: رسانههای دیداری
فصل سوم: رسانههای شنیداری
فصل چهارم: رسانههای دیداری شنیداری
فصل پنجم: رسانههای مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا)
فصل ششم: رسانههای چندحسی
فصل هفتم: انتخاب و تولید رسانهها
سخن پایانی، آینده رسانههای آموزشی- یادگیری
منابع
واژهنامه
نامنامه
فهرست موضوعی (نمایه)
رسانه ها و محیطهای آموزشی- یادگیری
ناشر:
مولف: