مبانی نظری و عملی برنامه ریزی درسی

کالین مارش و جرج ویلیس کوشیده‌اند ضمن پرهیز از ساده یا تک‌ساحتی پنداشتن برنامه ‌درسی و با در نظر گرفتن انواع برنامه‌های درسی طرح‌ریزی‌شده، اجراشده و تجربه‌شده، به تبیین شعار «دقّت در برنامه‌ ریزی، انعطاف‌ پذیری در اجرا» بپردازند. در این راستا، آنان به تعداد بسیار زیادی از پژوهش‌ها، گزارش‌ها، وقایع تاریخی و نظریه‌های متخصصان مشهور حوزه برنامه درسی اشاره کرده‌اند و در زمینه ماهیت و تاریخ برنامه ‌درسی، رویکردها و نظریه‌ پردازی برنامه‌ درسی، تدوین و تغییر برنامه درسی، سطوح و مشارکت‌کنندگان در برنامه‌ریزی درسی، اجرا و ارزشیابی برنامه ‌درسی، سیاست و تصمیم‌گیری برنامه درسی، مطالب مفید و جامعی ارائه نموده‌اند. مطالعه این کتاب ـ که یکی از «مهم‌‌ترین کتاب‌‌های حوزة مطالعاتی برنامه درسی در پنجاه سال گذشته» است ـ به دانشجویان و تمامی پژوهشگران و علاقه‌مندان به رشته‌های علوم تربیتی توصیه می‌شود

 فهرست  مطالب کتاب:

فصل اول: ماهیت برنامه درسی                             فصل ششم: برنامه‌ریزی درسی: سطوح و مشارکت‌کنندگان
فصل دوم: تاریخ برنامه درسی                              فصل هفتم: اجرای برنامه درسی            
فصل سوم: رویکردها به برنامه درسی                     فصل هشتم: ارزشیابی برنامه درسی و سنجش دانش‌آموزان                
فصل چهارم: نظریه‌پردازی برنامه درسی                  فصل نهم: سیاست‌ها و تصمیم‌گیری برنامه درسی           
فصل پنجم: تدوین و تغییر برنامه درسی

سال نشر: 
1397
ناشر: 
مترجم: