کتاب «مدرسۀ خلاق، مدرسۀ زندگی» که حاصل جستوجوهای نظری و تجربههای عملی دکتر حسینی در زمینۀ آموزش و پرورش خلاقیت است در سه فصل، ویژگیهای یک مدرسۀ خلاق و پویا، جنبهها و ابعاد آموزشی متناسب برای مدرسۀ خلاق و نتایج عملی بهکارگیری راهکارهای آموزش و مشارکت خلاقانه در مدرسه را شرح میدهد.
نویسنده، یکی از مؤثرترین راهها برای آغاز اصلاحات و تحول به معنای واقعی در حوزه آموزش را تحقق الگویی مناسب از طریق مدارس نمونه و خاص میداند. وی در صدد است تا از رهگذر کتاب «مدرسه خلاق، مدرسه زندگی» به پرسشهایی از قبیل «مدرسه خلاق ما کجاست؟ »، «مدرسه خلاق ما چگونه است؟ »، «فضای فیزیکی آن با مدرسههای دیگر چه فرقی دارد؟ »، «تجارب یادگیری چگونه شکل میگیرد» و «چگونه شیوههای خلاقانه با برنامههای درسی رسمی پیوند میخورد؟ » پاسخ دهد.
سال نشر:
1394
ناشر: