آییژ

اصول و مفاهیم اساسی برنامه ریزی درسی

یکی از مهمترین مسائل بشردر تمامی ادوار تاریخی، مقوله تعلیم و تربیت و پرورش نسل جوان برای ورود به اجتماع و جامعه پذیری آنان بوده است. از دگرسو هم زمان با فزونی دانش و آگاهی بشر از حساسیت و اهمیت تعلیم و تربیت و ظهور ساخته های اجتماعی پیچیده، نظام های تعلیم و تربیت از اشکال تصادفی و سنتی به سوی نظام های حساب شده و قانونمند سوق یافتند و دراین میان برنامه های درسی نیز از طرح و مقاصد واقع بینانه تری برخوردار گردیدند.

هنر و علم نوین تدریس

کتاب  حاضر معرف چشم انداز نویسنده، به وضعیت فعلی دانش درباره تدریس اثر بخش است. این چشم انداز بدون تردید از گذشته تاثیر پذیرفته است. ولی برآینده محتمل این راهبردها نیز تاثیر خواهد داشت. کتاب هنر و علم نوین تدریس کتابی جدید است زیرا اگر چه راهبردهای اصلی آن، همان راهبردهای قبلی است ولی به مقدار زیاد بسط و توسعه پیدا کرده است. یکی از این تغییرات دیدن نتایج پیشرفت تحصیلی دانش آموزان از منظر دانش آموزان است.

روایت پژوهی: تجارب زیسته معلمان

در این کتاب با روایت پژوهی،   به عنوان روش شناسی و نیز راهی برای شناخت تجربه از طریق روایت پرداخته شده است. هدف از تالیف این کتاب  عمدتا" سعی در تهیه گزارش، درباره ی دانش تجربی معلمان  می باشد، تا بر اساس آنچه که جان  دیویی درباره ی تجربه نوشت چیزی برای اندیشیدن  درباره دانش معلم به عنوان دانش شخصی و عملی بنا شود.

معلم یادگیرنده یادگیری حرفه ای مبتنی بر همکاری

اثر حاضر دربردارنده مجموعه مقالاتی است که استادان دانشگاه هنگ کنگ در خصوص فرازها و فرودهای درس «تمرین دبیری» یا کارورزی دانشجویان تربیت معلم نوشته اند و نشان داده اند که داوطلبان حرفه معلمی از چه آموزش هایی برای کاربست شیوه های جدید تدریس استفاده می کنند، با چه مشکلات و مسائلی روبرو هستند و چگونه بر غنای حرفه ای خود افزوده اند. این کتاب  می تواند منبع الهام بخشی برای کلیه استادان دانشگاه در رشته های دبیری، دوره های تربیت معلم، آموزش های ضمن خدمت و برنامه های تقویت و آشناسازی معلمان با روش های نوین تدریس باشد.