هویدا، رضا

استراتژی‌های تمرکززدایی در نظام آموزش و پرورش ایران

هدف  پژوهش، شناسایی و تدوین استراتژی­‌های تسهیل‌­کنندۀ تمرکززدایی در نظام آموزش و پرورش ایران است. روش پژوهش کیفی با رویکرد داده ‌­بنیاد است. داده‌­های اولیه از طریق مصاحبه نیمه‌­سازمان­یافته گرد­آوری و با ابزار “SWOT”، تجزیه و تحلیل شده است. جامعۀ پژوهش شامل صاحب­‌نظران و مدیران عالی آموزش و پرورش بوده، که 25 نفر با روش هدفمند به­‌عنوان نمونه انتخاب شدند. در کدگذاری اولیه شانزده عامل داخلی و هجده عامل بیرونی تعیین و نتایج جهت تأیید اعتبار و ضریب­‌دهی برای مشارکت­‌کنندگان ارسال شد.