آوای نور

برنامه درسی برای دانش آموزان با نیازهای ویژه

برنامه‌های درسی متناسب با توانایی‌های ذهنی و جسمی گروه‌های مختلف کودکان و دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در بندهای 5 و 8 ماده 3 اساسنامه سازمان آموزش‌وپرورش مورد تأکید قرار گرفته است. کتاب برنامه درسی برای دانش آموزان با نیازهای ویژه در راستای کمک به تحقق این هدف نوشته شده است. در این کتاب جدیدترین نظریه‌ها و یافته‌های پژوهشی در رابطه‌ با برنامه درسی دانش‌ آموزان با نیازهای ویژه در 13 فصل با عناوین زیر جمع‌آوری شده است.

فصل اول: مبانی آموزش‌وپرورش ویژه

فصل دوم: تاریخچه برنامه درسی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه

دستنامه بین الملی پژوهش برنامه درسی

برنامه درسی تطبیقی را می توان در قالب جریانی نوظهور در حوزه مطالعات برنامه درسی دید و فهم کرد. این جریان نوظهور همان بین المللی سازی مطالعات برنامه درسی است که به صورت ویژه در دو دهه ی اخیر توسط ویلیام پاینار مطرح شده است. به عبارت دیگر پیام بین المللی سازی مطالعات برنامه درسی این است که در عالم دانش و آگاهی، زمان برخورد ارباب و رعیت گونه به سر آمده و همه صداها (تجارب، ایده ها، اندیشه ها و دیدگاه ها) نه تنها باید به گوش همگان برسد بلکه باید تقویت نیز بشود.