پارپیرار

نامه هایی به یک وزیر جدید آموزش و پرورش

مدیریت موفق و اثربخش به‌ ویژه در سازمان‌های بزرگ نیازمند بهره‌ مندی از دانش مبتنی بر عمل است که از تلفیق و ترکیب «علم، تجربه و هنر» به دست می‌آید و خود نیازمند بهره‌مندی از تجربه دیگران است. از تجربه کسانی که این مسیر را طی کردند و اندوخته‌های موفق یا ناموفق در کارنامه خود دارند.

مفهوم موقعیت در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش

درسند تحول بنیادین، دو نوع واژگان و مفهوم وجود دارد:

الف) واژگان جدید با مفاهیم نوین: این واژگان در ادبیات رایج آموزش‌وپرورش کشور و در اسناد و قـوانین موجود، وجود نداشته و از نوآوری‌ها و ابداعات سند تحول بنیادین محسوب می‌شود. مانند: حیات طیبه، شایستگی‌های پایه‌، تکوین و تعالی هویت، موقعیت‌، ساحت‌های تربیتی و .....