میزان درگیری اسناد بالادستی آموزش و پرورش ایران با مولفه های برنامه درسی معنوی
ارسال در تاریخ د, 1400/11/11 - 14:52پژوهش حاضر با هدف بررسی میزان درگیری اسناد بالادستی آموزش و پرورش ایران با مولفههای برنامه درسی معنوی صورت پذیرفته است. روش پژوهش، توصیفی شامل تحلیل اسنادی و نیز تحلیل محتواست و دادههای اسنادی بهشیوه کیفی و دادههای تحلیل محتوا با استفاده از شاخصهای توصیفی در فرایند تحلیلی آنتروپی شانون بررسی شدهاند. یافتههای پژوهش بیانگر آن است که چارچوب مفهومی برنامه درسی معنوی را میتوان بر اساس مدارک و مستندات مرتبط در چهار مولفه هنر و زیباشناسی، تعقل، اخلاق و روح تدوین کرد.