نویدی،احد

ارزشیابی جامع (بافت، درونداد، فرایند و برونداد) برنامه پژوهش‌سرای دانش‌آموزی در ایران

سیاست‌های راهبردی وزارت آموزش و پرورش برای بهسازی فرایند تعلیم و تربیت در قالب طرح‌های ویژه پدیدار شده‌است. یکی از نمونه‌های بارز آن پژوهش‌سرای دانش‌آموزی است. مرکز علمی- پژوهشی که در چهارچوب مصوبه 932 (17/3/1395) شورای عالی آموزش و پرورش در منطقه آموزش و پرورش، به منظور شناسایی و فراهم آوردن زمینه رشد و هدایت استعدادها و پرورش خلاقیت‌های فردی و گروهی دانش‌آموزان و گسترش فرهنگ مطالعه، تحقیق و پژوهش در بین آنان، به دو صورت دولتی(از نوع هیأت امنایی) و غیردولتی تأسیس و اداره می‌شود(شورای عالی آموزش و پرورش، 1396).

با تفکر مرتبه بالاتر شروع کنید

حفظ و نگهداری حقایق در ذهن خسته کننده است. تمرین و تکرارنیز ملا ل آور است. اما، برای اکثردانش آموزان و در اغلب اوقات، تفکر واقعاً سرگرم کننده و لذت بخش است. خبر خوب این است:در سهایی که از "تفکر مرتبة بالاتر" حمایت میکنند، احتمال دارد دانش آموزان را نیز علاقمند و درگیرسازند.در این مقاله، سه راهبرد از انواع راهبردهای دردسترس را برای معرفی و ارائة مهار تهای تفکرمرتبة بالاتر در طرح درس های شما مطرح می کنم.یک یا چند مورد از این راهبردها را آزمایش کنید و نحوة تفکر دانش آموزان را با یکدیگرمشاهده کنید.

مستندسازی طرح های ارزشیابی بسته های آموزشی پایه های سوم و هفتم و بررسی مشکلات اجرا - سوم و هفتم در سال

هدف این مطالعه مستند سازی طرح های ارزشیابی بسته های آموزشی پایه های سوم و هفتم  در سال تحصیلی( 1392-93) و شناسایی نقاط قوت و ضعف این طرح ها می باشد. مستند سازی فرآیند شکل گیری و اجرای طرح های ارزشیابی بسته های آموزشی پایه های سوم و هفتم ، تدبیری است که پژوهشکده برنامه ریزی درسی و نوآوری های آموزشی برای ثبت و ضبط تجربیات همکاران اتخاذ شده است.